SERVICEBETINGELSER


Hos KlarBar har vi leveret cocktailbar til over 500 fester siden 2012. Vi har fra dag et haft kunden i centrum, og derfor har vi også udarbejdet et sæt servicebetingelser, som kort opsummerer, hvad du som kunde kan forvente fra os, og hvad vi forventer fra dig. Disse skal gerne sikre, at du får den bedst mulige løsning og i sidste ende et brag af en fest for dig og dine gæster.

Nedenfor kan du læse mere omkring vores servicebetingelser. Giver servicebetingelserne anledning til spørgsmål, så skriv til os, og vi vil forklare nærmere. Vores kontaktinformationer kan findes her.

Betaling og fakturering:
Når aftalen er blevet indgået, fremsender vi et sæt aftalebetingelser, som opsummerer vores aftale. Heraf fremgår betalingsbetingelserne. Ved langt de fleste jobs skal der betales 1 uge forud for arrangementet.

Praktiske forhold:
Der er ofte en del praktiske spørgsmål forbundet med at leje en mobil bar. Nedenfor har vi forsøgt at samle nogle af de mest typiske:

Hvornår kommer I og sætter op?
Vi forbeholder os retten til at levere bar og barudstyr op til 60 timer før eventstart. Vi planlægger selvfølgelig leveringstidspunktet med dig. Vores transportpriser er faste uanset bestillingens størrelse.

Hvor meget fylder en mobil bar?
Godt spørgsmål! Vi har nemlig en række forskellige barer, som har forskellige dimensioner. Vores typiske mobile cocktailbarer fylder ca. 2,5 meter i bredden, og derudover vil vi meget gerne have yderligere 2,5 meter i dybden, således der er ordentlig arbejdsplads til vores bartendere. I vores standardbarer vil der kunne stå 2 professionelle cocktailbartendere, så alt efter størrelsen på jeres fest kan der være behov for større barer. Vores barer er bygget som moduler, der kan sættes sammen, og pr. 1 ekstra bartender vil barens dimension øges med 1 meter i bredden.

Skal I have adgang til vaskefaciliteter?
Vi anbefaler på det kraftigste, at der er relativ nem adgang til rindende vand. En simpel køkkenvask er helt fint. Den lette adgang vil minimere spildtid og flaskehalse i baren, hvorfor vi foretrækker at være så tæt på som muligt. Er dette ikke en mulighed, så klarer vi os naturligvis med det. Såfremt I har industriopvaskefaciliteter i jeres lokaler, så må I meget gerne oplyse omkring dette.

Har I selv lys med?
Nej, vi medbringer som udgangspunkt ikke selv lys. Derfor anbefaler vi, at der er en lyskilde i nærheden af baren, så vi kan få de mest optimale arbejdsforudsætninger. Om lyset er afdæmpet eller ej er op til dig, blot der er lys til stede.

Hvor store fester kan I håndtere?
Vi kan håndtere alle størrelser fester og har erfaringer med personalefester med +2.500 personer. Hvis du står og skal holde en større fest privat eller for din virksomhed, så skriv os en mail og forklar de nærmere omstændigheder, så udarbejder vi et helt unikt tilbud til jer. Find vores kontaktformular her.

Hvor mange mennesker skal man være, før I kommer?
Ingen fest er for stor eller lille for KlarBar. Vi har haft arrangementer for helt ned til 10 personer. Dog er det værd at notere sig, at desto flere personer man er til festen, desto billigere kuvertpris vil vi gradvist kunne tilbyde.

Er I landsdækkende?
JA! KlarBar er en landsdækkende mobil catering udbyder. Vi har kontor og lager både på Sjælland og i Jylland, så ved alle løsninger er I sikret nærhed og fleksibilitet.

Skal jeg sørge for P-plads til jer?
Hvis jeres fest holdes et sted, hvor p-forholdene er vanskelige (eksempelvis København K, Aarhus C etc.), så er det jeres ansvar, at vi har en p-plads i nærheden af lokalerne. Ligger p-pladsen +100 meter væk fra lokationen, skal vi underrettes om dette inden festen, da dette har en betydning for opsætningstiden.

Er jeres bartendere professionelle cocktailbartendere?
JA! Alle vores bartendere er professionelle cocktailbartendere og har flere års erfaring fra diverse cocktailbarer rundt omkring i Danmark. Vores bartendere deltager i konkurrencer rundt omkring i landet og deltager i diverse masterclasses, så de er knivskarpe og opdateret på cocktailtrends. Sidst men ikke mindst er vores bartendere super søde og servicemindede. En imødekommende bartender med godt humør og et smil giver den ultimativt bedste service.

Hvor mange bartendere kommer I?
Det afhænger helt og aldeles af, hvor stor din fest er. Som udgangspunkt anbefaler vi 1 bartender til 45 gæster. Dette reduceres dog gradvist desto større festen bliver. Det præcise bartenderantal vil fremgå både af det tilbud, vi afgiver, men også af de konkrete aftalebetingelser.

Vi bor på 3. sal – kan I komme herop?
Ja, selvfølgelig kan vi det. Såfremt der er svære opsætningsforhold (eksempelvis trapper), skal vi dog vide det på forhånd, da dette har betydning for opsætningstiden.

 Justeringer og aflysning

Deltagerantal og pris:
Da vores løsninger og konkrete tilbud blandt andet afhænger af deltagerantallet, er det derfor vigtigt, at du gør dig en tanke om det forventede antal deltagere. Vi er imidlertid godt klar over, at det er meget svært at angive det præcise antal deltagere, da enkelte gæster kan være syge, melde fra, melde til, at fristen for S.U. ikke har været der endnu etc. Vi har et interval, der tager højde for disse usikkerheder. Intervallet er +- 10 % af det forventede antal deltagere. Intervallet kan forklares med et lille eksempel: du forventer 100 deltagere til arrangementet, og vi afgiver pris på dette grundlag. Kommer der 89 eller færre gæster, forbeholder vi os retten til at foretage en forholdsmæssig og proportionel prisstigning pr. kuvert. Kommer der 111 eller flere gæster, kan du derfor også forvente et forholdsmæssigt og proportionelt prisnedslag pr. kuvert.

Ændringer:
I tiden op til arrangementet har vi en del forberedelser. Vi skal bestille varer, koge sirupper, printe cocktailkort og lægge vagtplan. Dette betyder, at har du valgt en løsning, hvor det er muligt at bytte ud i cocktailkortet, skal vi vide ændringerne i cocktailkortet/barens udvalg senest 2 uger inden arrangementet. Ændres lokationen, skal vi også vide dette senest 2 uger inden arrangementet.

Aflysning:
Når aftalen er indgået, vil vi fremsende et sæt aftalebetingelser, der blot kort opsummerer, hvad vi har aftalt. Disse godkendes af dig for en god ordens skyld og som et sikkerhedstjek på, at det er den korrekte adresse, det korrekte tlf. nr. m.m. Herefter lægger vi vagtplan og påbegynder stille og roligt forberedelserne. Det betyder, at aflysning ikke er muligt efter aftalens indgåelse.

Forsikring og erstatning:
KlarBar er behørigt forsikret. Vi er meget omhyggelige og passer på ejendommen, værdierne og inventaret de steder, hvor vi arbejder for vores kunder. Dermed ikke være sagt, at der ikke potentielt kan ske skade. Vi har ikke oplevet det før, men det er aldrig til at kunne sige, hvornår uheldet skulle være ude. Vores barer ridser ikke gulvet eller laver anden skade, men hvis du er meget følsom over for et fint gulv eller tæppe, anbefaler vi, at du dækker gulvet/tæppet til med noget, så ingen behøver at tænke på, at gæsterne spilder, at baren ridser eller lignende. Husk på, at baren er et populært omdrejningspunkt, og der vil være stor aktivitet i baren. Det er derfor dit ansvar, at baren er et sted, som egner sig til stor aktivitet. Vi fraskriver os således ethvert ansvar for skade opstået i forbindelse med vores service, medmindre vi har handlet culpøst.

Priser:
Alle vores priser på sitet er angivet som vejledende priser. De er baseret på et gennemsnitligt størrelse arrangement på 100 personer. Ved store arrangementer (over 100 deltagere) er prisen lavere end de vejledende priser, under den forudsætning, at der ikke bestilles flere timer og specielle og dyre cocktails.
Vores priser er afhængige af flere faktorer, som lokation, deltagerantal, valget af cocktails, samt naturligvis barens åbningstid. Vores priser angives som kuvertpriser. Udover kuvertprisen tillægges, som udgangspunkt, et fast gebyr på 1.500 kr. til dække af forberedelsestid, indkøb, pakning, transport og benzin.

Vedrørende skader
KlarBr hæfter ikke for skader på gulve og vægge. Vi anbefaler følgende:

  • At dække væg og gulv til, i tilfælde af spild under eventet.
  • At rykke tønder med isterninger over på et gulv, der kan tåle vand, da vores termotønder kan skabe kondens.
  • At sørge for at placere baren hensigtsmæssigt, hvor der ikke opstår skader.

Vedrørende corona
I tilfælde af at du må aflyse dit arrangement og dermed brugen af vores service på grund af corona-restriktioner, der er påbudt af myndighederne, kan du ombooke eller udskyde din aftale med KlarBar. Udskydning eller ombooking skal ske inden for 12 måneder. Vi refunderer ikke arrangementet.

Ønsker du af anden corona-relateret årsag at afbryde din aftale med KlarBar, kan vi ikke tilbyde ombooking eller refusion af dit betalte beløb.

Har du endnu ikke betalt for den aftalte og planlagte brug af KlarBar’ service, frafalder din pligt til betaling af dette ikke ved tilfælde af, at du ikke ønsker at afholde arrangementet eller ved myndighedernes påbud mod arrangementet.

Vi anbefaler alle, der ikke er vaccineret mod corona, at blive testet inden et arrangement afholdes. Derudover opfordrer vi til at følge gældende retningslinjer ved afholdelse af et arrangement.

Klarbar - vi klarer baren til enhver lejlighed!